השבת נשק מוחרם – המדריך המלא

במאמר זה נדון בהשבת נשק מוחרם וכיצד יש לפעול במקרים אלו

השבת נשק מוחרם

זהו תרחיש נפוץ שכמעט כל אזרח נושא נשק מכיר: בעקבות חקירה, אירוע או אפילו חשד קל שבקלים, הצעד הראשון שיתבצע כלפי אזרח נושא נשק הוא להחרים את נשקו האישי. לצערנו, מדובר בתופעה רחבה שכמעט אינה מקבלת מענה הולם במרחב המשפטי. כיצד מתמודדים? באנו לעשות סדר.

החרמת נשק ללא סיבה מוצדקת – עד כמה זה נפוץ?

אדם הנושא נשק ברישיון שיש חשד שביצע עבירה, או שהוגשה נגדו תלונה, כמעט באופן אוטומטי נשקו האישי יילקח ממנו עוד בטרם ננקטו נגדו הליכים אחרים. מדובר, למעשה, בדרך של המשטרה להבטיח לעצמה שאותו אדם לא יהווה איום לעצמו ולסובבים אותו ובכך תבטיח שהחקירה המשטרתית תתנהל לפי הדין, על מי מנוחות ובאווירה רגועה.

הבעיה מתחילה כאשר כמעט באופן אוטומטי המשטרה ממליצה בפני האגף לרישוי ופיקוח כלי ירייה לבטל את רשיונו של החשוד להחזיק נשק. מיותר לציין שהמלצות המשטרה מתקבלות בחיוב כמעט באופן גורף.

 

דרגה, פרנסה – ביטחון?

רבים טועים להניח שהתופעה הזו מתייחסת בעיקר אל נושאי נשק אזרחי שהנפיקו רישיון נשק למען ביטחונם האישי, ועל כן המשטרה "מרשה לעצמה" להתייחס אליהם באופן מזלזל יותר מאשר, נניח, ללוחמים, קצינים או מאבטחים חמושים. לאמיתו של דבר – כמעט ואין הבדל: קצינים ומאבטחים נמצאים גם הם בסכנת החרמה בדיוק כמו נושאי נשק פרטיים. מי שזקוק, למשל, לנשק אישי עבור פרנסתו, כמו למשל מאבטחים חמושים במקומות בילוי, ברכבות או במוסדות ממשלתיים – עלול למצוא את עצמו ללא נשק וללא עבודה במשך ימים רבים, עד לקבלת החלטה בעניינו, דבר אשר ביכולתו לפגוע באורח ניכר בפרנסת וברווחתו.

ובאשר ללוחמים וקצינים – המצב אינו שונה. החוק אינו מבדיל בין הדרגות והסמלים, וכולם שווים בפניו. 

 

שימוש מותר בנשק – האמנם?

נושא רגיש נוסף שיש לקחת בחשבון הוא כאשר נעשה שימוש בנשק. ירייה באוויר לצורך הרתעה, נטרול מחבל או הרחקת איום יכולים להיות מעשים הירואיים שיתקבלו בהערצה ובברכה בפני החברה. עם זאת, לא פעם אנו עדים להחרמת נשק גם במקרים כאלו, עד לסיום הבדיקות והחקירות שיש לעשות במקרים מסוימים.

בזמן הזה, הנידון מרגיש חשוף ופגיע ולצערנו תחנוניו והפצרותיו יעלו בתוהו ואינם עשויים להשיב לו את נשקו האישי עד לסיום הבדיקה בעניינו – וזה במקרה הטוב.

 

כלים להתמודדות עם החרמת נשק

אם משטרת ישראל החרימה את נשקכם האישי, ישנם כמה כלים שתרצו לבחון כדי לנסות להשיב אותו לחיקכם.

 

ערר

הכלי הראשון והפשוט יותר – ערר. ניתן להרגיש ערר – כלומר, בקשה מפורטת, מנומקת ובהירה המסבירה מדוע שגתה המשטרה בהחלטתה להחרים את נשקכם. על הערר להיות מנוסח באופן בהיר וקורקטי, להכיל נימוקים משפטיים רלוונטיים ואיתנים ורצוי מאוד שיהיה מקיף ויסודי ויכיל את כל הפרטים והעובדות שאתם חושבים שיועילו לכם.

 

עתירה מנהלית

כלי נוסף שבידכם להשתמש בו הוא העתירה המנהלית. לשם כך תזדקקו לשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה שבקיא בכל פרטי המקרה שלכם (וכמובן בדיני כלי ירייה).

בעת העתירה, עורך הדין ידון בבית המשפט המחוזי נגד המשטרה ובפני שופט. בעתירה הוא יסביר מדוע שגתה המשטרה בהחלטתה להחרים לכם את נשקכם, יציג את העובדות הרלוונטיות שיאוששו את העובדה כי אין פסול בכך שתחזיקו בנשק אישי ועוד.

 

נשקך הוחרם? פנה למומחה עוד היום

השבת נשק אישי שהוחרם אינה מלאכה שיש לבצע בקלות דעת ואין להקל בחשיבותה. כתיבת ערר מקצועי ומנומק והגשת עתירה מנהלית לבית המשפט אלו צעדים משפטיים כבדי משקל ואחוזי הצלחתם תלויים במידה רבה במידת המקצועיות שבו הם מתבצעים.

אל תקלו ראש בנושא. פנו היום למומחים שלנו ואנו נעשה כל שביכולתנו להשיב את נשקכם. השאירו את הפרטים שלכם ואנו נחזור אליכם בהקדם. 

תרצו לקרוא שוב?

המרכז לבירוקרטיה – הוצאת רישיון נשק

במדינת ישראל כולנו מודעים לאירועים כמו: פיגועים ואירועי פח׳׳ע, פריצות, אלימות בכבישים. השכיחות של אירועים אלו נפוצה וגרמה לכך שאזרחים רבים דורשים את הזכות הבסיסית לשמור על הביטחון האישי לעצמם ולסובבים אותם באמצעות נשיאת נשק פרטי או אקדח.

המרכז לבירוקרטיה בעלת מוניטין וניסיון רב בתחום הנשק בישראל שמה לה למטרה לעזור לאזרחים במדינת ישראל להשיג רישיון נשק במהירות וביעילות.

לבדיקת זכאות בחינם השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים:

עבור לשיחה בוואטסאפ
שלום כאן המרכז לבירוקרטיה איך אפשר לעזור?